بازار فروش شیره خرما فله ای

شیره خرما ماده ای بسیار مغذی و مقوی است و ارزش غذایی بالایی دارد. بسیاری آن را برای صبحانه و به‌همراه ارده استفاده می‌کنند. از شیره خرما در تهیه شیرنی‌جات و برخی دسر ها هم استفاده می‌شود.خرما از محصولات مناطق کویری و گرم و خشک است بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان شیره خرما در همین مناطق قرار دارند. تولیدکنندگان شیره خرما را به صورت های مختلفی به بازار عرضه می‌کنند برخی به صورت شیره خرما فله هستند و برخی به صورت شیره خرمای بسته بندی شده به بازار عرضه می‌شود.

بازار فروش شیره خرما فله ای

فواید شیره خرما برای نوزاد

فواید شیره خرما برای نوزاد شیره خرما دارای ویتامین های B3، B2، B1، B5 و هم‌چنین A1 وC می‌باشد و در صورت مصرف آن بزرگسالان و نوزادان دیگر نیازی به مصرف مولتی ویتامین ها ندارند.هم‌چنین این شیره دارای قند‌های طبیعی گلوگز، ساکارز و فروکتوز است. شیره خرما انرژي‌زا است و به بهبود یادگیری کودکان و دانش‌آموزان بسیار کمک می‌کند.

از شیره خرما میتوان به عنوان یک میان وعده و داروی تقویتی برای نوزادان استفاده کرد. مصرف شیره خرما باعث افزایش فعالیت باکتری های موجود در دستگاه گوارش می‌شود و برای سلامت دستگاه گوارشی مفید است.

شیره خرما به دلیل داشتن کاروتنوئيد و ویتامین A از شب کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند و بینایی را بهبود می‌بخشد. هم‌چنین این ماده غذایی به دلیل این‌که ماده‌ای غنی از آهن است برای درمان کم‌خونی بسیار مفید می‌باشد.

از دیگر خواص شیره خرما این است که برای افزایش وزن، رفع خستگی و ضعف، افزایش گردش خون ، هم چنین برای تقویت و استحکام استخوان ها مخصوصا برای نوزادان بسیار مفید است. این ماده شگفت انگیز منبع غنی از پروتئین است و حاوی مقادیر زیادی پتاسیم و منگنز می‌باشد. مصرف شیره خرما سنتی و شیره خرما محلی بسیار به افراد دارای طبع بدنی سرد توصیه می‌شود.

مرکز توزیع انواع شیره خرما فله ای

مرکز توزیع انواع  شیره خرما فله ای همان‌طور که ذکر شد شیره خرما محصولی از دل کویر و مناطق گرم و خشک است بنابراین بیش‌ترین تولیدکنندگان وتوزیع‌کنندگان شیره خرما محلی در مناطق گرمسیر هستند.شیره خرما به روش های مختلف صنعتی و سنتی تهیه و تولید می‌شود.

در روش سنتی(روش گرم) خرماها را در قابلمه سرباز می‌ریزند، درون آن آب می‌ریزند تا شیره در آب حل شود. وقتی شیره به غلظت لازم رسید آن را از صافی رد می‌کنند و در ظرف‌های پلاستیکی یا فلزی می‌ریزند.

در تهیه شیره خرما به روش سرد، خرماها را در حوضچه هایی که ۱ الی ۵/۱ متر از سطح زمین ارتفاع دارند میریزند در اثر وزن خرماها شیره آن از سوراخی که در زیر حوضچه تعبیه شده خارج می‌شود. در تولید شیره خرما با حصیر هم خرما ها را روی یک سبد حصیری میگذارند و باز هم در اثر وزن خرماها شیره آن از سوراخ‌های حصیر خارج می‌شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما