بازار عرضه شهد عسلی خرما درجه یک

شهد عسلی خرما که از خرماهای دارای شهد زیاد تولید می شود برای درست کردن شهد عسلی خرما هسته خرما را جدا و سپس مقداری آب به آن اضافه می کنند و خوب حرارت می دهند سپس آن را عصاره گیری می کنند شیره به دست آمده را دوباره حرارت می دهند تا شهد خرما تهیه شود.

این محصول معمولا در شهرهایی که خرما زیاد تولید می شود به صورت فراوان عرضه می شود مثل خشت و کازرون و.. که به صورت صنعتی و سنتی آن را تهیه می کنند.

بازار عرضه شهد عسلی خرما درجه یک

مشخصات مرغوب ترین شهد عسلی خرما

مشخصات مرغوب ترین شهد عسلی خرما شهد خرما یا همان شیره خرما به یک صورت تهیه می شود دارای ارزش غذایی زیادی است از جمله می توان به انواع ویتامین ها و مواد مغذی آن اشاره کرد از جمله عناصر موجود در آن می توان به آهن ،پتاسیم ،پروتئین ،فیبر غذایی ،کلسیم ،مس ،منیزیم ،منگنز ،سلنیوم و روی و ویتامین های گروه ب و آ ، ث اشاره کرد از مشخصات یک شهد مرغوب می توان به:

1- نباید غلظت آن کم باشد اگر غلظت آن کم باشد باعث کپک زدگی می شود.

2- باید عاری از هر گونه ناخالصی و دارای ظاهری یکنواخت باشد.

2- طعم آن شبیه طعم خرما باشد و ترشیده و بد مزه نباشد.

4- اگر شهد عسلی خرما را فله ای خریداری می کنید بهتر است آن را مزه کنید که به آن قند اضافه نشده باشد.

5- دارای شکرک نباشد چون افراد سودجو ممکن است به آن شکر اضافه کنند و شکر باعث شکرک می شود.

6- شهد خرما دارای دو قسمت مایع رویی و زیرین است که قسمت ته نشین آن روشن تر و رویی آن تیره تر است .

7- شهد خرما در دمای 4درجه ساتتی گراد در مقابل شکرک زدگی باید حداقل 48 ساعت مقاومت داشته باشد.

8- شهد عسل مرغوب فاقد هرگونه بقایای گیاهانی مثل برگ و ساقه و خاک باشد شربت شهد خرما از شهد خرما تهیه می شوند برای درست کردن شربت شهد خرما را با آب مخلوط می کنید و آن را استفاده می کنند.

بهترین زمان استفاده از شهد عسلی خرما

بهترین زمان استفاده از شهد عسلی خرما از شهد خرما در انواع غذاها استفاده می شود از شهد خرما برای صبحانه نیز استفاده می شود بهترین نوع شهد خرما را می توانید با سکنجبین استفاده کنید مخلوط آن با سرکه که دارای طبع سرد است و شهد خرما دارای طبع گرم است می توان آن را باهم مخلوط و استفاده کرد.

شهد خرما را می توان به عنوان عصرانه و یا صبحانه استفاده کرد می توان آن را با کره یا خامه به جای مربا استفاده کرد می توان آن را با انواع شیره مخلوط کرد و به عنوان یک غذای لوکس استفاده کرد به همراه ارده نیز می توان آن را مصرف کرد از آن می توانید به جای شکر در معجون های مقوی به کار ببرید.

همچنین آن را به همراه شیر برنج می توان به جای شکر استفاده کرد افرادی که قند و شکر زیاد مصرف دارند و دچار بیماری های دیابتی هستند میتوانند از شهد عسلی خرما به جای قند و شکر استفاده کنند.

توزیع شهد خرما توسط شرکت های تولید کننده آن صورت می گیرد آن ها این محصول را به صورت عمده در سراسر جهان عرضه می کند برای نگهداری طولانی شهد خرما می توانید آن را در ظروف سر بسته به مدت یک سال در جای خنک نگهداری کنید به طوری که درون دبه ها به صورت سر پر ریخته شود در فصل گرمای شدید در تابستان بهتر است در یخچال نگهداری کنید.

قیمت کلی شهد عسلی خرما درجه یک

قیمت کلی شهد عسلی خرما درجه یک قیمت شهد خرما به طور کلی بستگی به نحوه خرید ،کیفیت و زمان آن دارد اگر آن را به صورت مستقیم و عمده خریداری کنید دارای قیمت مناسب تر خواهد بود و همچنین خرید بدون واسطه به صورت اینترنتی مناسب تر و کم زمان تر خواهد بود ولی خرید آن از فروشگاه ها به صورت جزئی دارای قیمت بالاتری خواهد بود.

اما کیفیت هر محصولی که دارای کیفیت بالاتر باشد قیمت آن بیشتر است و زمان که بر روی قیمت تاثیر می گذارد شهد عسلی خرما در زمان برداشت خرما به وفور دیده می شود و دارای قیمت مناسب تر خواهد بود تا سایر فصول که دارای قیمت بالاتر می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما